10 september 2012

Linssoppa med kokosmjölk



Nu när det börjar bli lite mörkt och kallt är jag extra sugen på soppa. Jag har ju min favoritlinssoppa som jag gör väldigt ofta. Men omväxling förnöjer, eller hur? Så varför inte en linssoppa med lite kokosmjölk? Glömde helt bort att fota innan jag hade sörplat i mig alla portioner. Några kvistar koriander var allt som fanns kvar...

Gul lök
Vitlök
1 morot
2 potatisar
1 dl röda linser
9-10 dl vatten
1 burk kokosmjölk
Salt, peppar, cayennepeppar, färsk ingefära, färsk koriander
  • Hacka allt i stora bitar, det ska ändå mixas sen
  • Fräs i lite olja
  • På med vatten, spara lite så att du kan späda på slutet om du vill
  • Koka tills linserna är sönderkokade och potatisen riktigt mjuk
  • Mixa
  • Smaka av med kryddor och kokosmjölk
  • Toppa med färsk koriander

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar