28 augusti 2012

Varma haricots verts och ärter



Väldigt gott tillbehör! Jag tärnade ned lite kokt potatis i det som blev över och det var också gott! Taginekryddan köpte jag i Marocko i vintras men man kan ju krydda på med det man känner för. Jag vet inte exakt vad det är i "min" kryddburk men den taginekrydda som man kan köpa på Kryddlandet innehåller koriander, paprika, gurkmeja, kryddpeppar, cassia, kardemumma och chili så jag antar att det är något liknande i blandningen som jag har.

Gul lök
Vitlök
Olja att steka i
Haricots verts
Gröna ärter
Salt, peppar, valfri kryddblandning
Pressad citron
  • Hacka lök och vitlök och stek i lite olja
  • Häll i haricots verts, gröna ärter, lite vatten och kryddor
  • Stek/koka under lock ganska länge, ca 25-30 minuter. Häll på mer vatten om du tycker att det behövs
  • Pressa över lite citron på slutet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar