30 juli 2013

Potatissallad med ramslökspesto


Jag har precis kommit hem från nästan en vecka på Gotland med mamma, pappa och syrran med familj. Givetvis handlade jag med mig massa gotländska delikatesser! Honung, rapsolja, salmbärsvinäger, tryffelsalt m.m. Dessutom köpte jag den här underbara ramslökspeston som fick samsas i en sallad med KRAV-odlad gurka från När och lite annat smått och gott som jag hade hemma.

Några potatisar
0,5 dl gröna linser
En bit gurka
Rätt mycket vitkål
1 dl gröna ärter
Ramslökspesto - eller någon annan pesto som du gillar
Lite salt
  • Skär potatisen i bitar som du tycker är snygga :-)
  • Koka potatis
  • Koka gröna linser
  • Finhacka vitkål och skär gurkan i valfri form :-)
  • Blanda ihop alla ingredienser med så mycket pesto som du tycker känns bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar