9 december 2011

Lentilles aux légumes


Ytterligare ett franskt recept (kolla det förra här) men denna gång från min franska kompis som fått det från sin pappa. Det känns helt klart mer äkta. Handskrivet med lite snirklig handstil. Inte nån på Tasteline som suttit och knåpat ihop liksom.... Jag har ingen aning om slutresultatet liknar det min kompis pappa brukar göra. Kan tänka mig att hans är lite rinnigare. Men det var väldigt gott hur som helst! Känns passande med saffran så här i adventstider.

3 potatisar
1 gul lök
Olja att steka i
2 skalade tomater
Saffran, salt, peppar, curry
1 dl röda linser
  • Skala potatisen och skär i bitar. Koka nästan mjuk.
  • Hacka lök och stek i olja
  • Skala tomaterna och skär i bitar - blanda ner i löksteket
  • I med linser och potatisarna och blanda runt
  • Häll på 4 dl vatten
  • Koka ca 10 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar