9 december 2011

Majsfärs


Okej, jag erkänner. Jag började göra majsbiffar som inte höll ihop när jag stekte dem så jag blev arg och mosade allt till färs i stället. Kändes först som ett misslyckande, men sen ändrade jag mig för det blev inte så tokigt faktiskt. Vet inte riktigt vad man ska äta till färsen i och för sig. Jag var hungrig och slevade i mig en del rakt upp och ned och det gick alldeles utmärkt! Men det är säkert också gott att fylla en wrap eller liknande. Eller varför inte en sallad...

2 dl majs
3 dl gula ärter
En klutt tomatpuré
0,75 dl havregryn
Kryddor (jag tog salt, örtsalt, peppar och timjan)
  • Mixa hälften av majsen med ärterna
  • Blanda mixet med de hela majskornen och havregrynen
  • Krydda och kläm i lite tomatpuré
  • Låt svälla typ 30 minuter
  • Stek i olja
Det blir säkert jättefina biffar om man tar lite mer havregryn eller mjöl... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar