28 juli 2015

Bönpasta med fräs


Jag har länge valt att hålla mig borta från bönpastan, jag har nämligen varit i princip säker på att den kommer göra mig besviken. Jag äter pasta väldigt sällan så när jag väl gör det vill jag ha the real deal liksom... Men när jag insåg hur mycket protein det är i en portion bönpasta så var jag tvungen att prova ändå. Och nej, det smakar ju såklart inte "äkta" pasta men den gröna fettuccinen från Risenta är ändå riktigt god och tillräckligt pastaliknande för att jag ska vilja äta den fler gånger.

1 gul lök
0,5 röd lök
1 vitlöksklyfta
Ca 10 cm zucchini
Olja att steka i
En näve hackad valfri svamp
1,5 stor tomat
Ca 1 tsk soja
Några matskedar vatten
Salt och peppar
En bit brie eller någon annan ost som du gillar
  • Hacka alla ingredienser
  • Fräs lök, vitlök och zucchini
  • Tillsätt svamp och tomat och rör om ordentligt
  • Tillsätt soja och vatten och låt vattnet koka in så att allt blir gojsigt och härligt
  • Koka bönpastan och toppa fräset med lite ost

Det är även gott att göra samma fräs som ovan men byta ut osten mot lite grädde istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar