8 september 2013

Smoothie med hampaprotein


Hundrade inlägget i dag! Wow!! Detta firades med en... tam-ta-da: smoothie! Har övergivit bovetesmoothiesarna sedan ett tag tillbaka när jag köpte hampaproteinpulver. Det är ett fullvärdigt protein fyllt med vitaminer, mineraler och omegafetter. Den här smoothien är nog den bästa av alla smoothies jag har gjort på bloggen. Fluffig, god och mättande.

1 banan
1 apelsin
2 dl frysta bär2 msk hampaproteinpulver
0,5 msk pumpakärnor
1 krm vaniljpulver
0,5 avokado (funkar lika bra utan men bidrar till ett fantastiskt fluff)
  • Skär banan och apelsin i bitar
  • Lägg alla ingredienser i en blender och kör i minst två minuter
  • Ibland väntar jag med vaniljpulvret tills jag har kört klart de andra ingredienserna, inbillar mig att det ger mer smak då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar